Avanza – bäst på service 2015!

Igår fick vi äran att ta emot ett nytt härligt pris – bästa service inom kategorin Finansiella tjänster av ServiceScore!

Vår kundservicechef Maria beskriver känslan

Våra kundservicemedarbetare
Våra kundservicemedarbetare

Den där pirriga känslan i magen infann sig igår när vi satt och väntade på ”vår” kategori. Aldrig har det känts så kul som när vårt namn kom upp ensamt på skärmen – wow, vi vann!

Uppe på scen fick jag frågan vad nyckeln till vår framgång är, vi har ju vunnit SKI fem år i rad, och nu det här fina priset. Mitt svar var enkelt: det är lätt att ge kundservice i världsklass när man jobbar på världens bästa företag med världens bästa kunder och medarbetare. Svårare än så är det inte!

Lite mer konkret handlar det om att leva upp till vårt kundlöfte. På Avanza tar alla ansvar för kundupplevelsen och sätter alltid service och kunden i första rum. Det gör vårt jobb på Kundservice så mycket enklare. För oss handlar service först och främst om att skapa en relation och en känsla av kärlek men också att inspirera till engagemang hos de vi pratar med. Tänk att få jobba på Kundservice och vara den som gör skillnad i någons sparande och dessutom ha kul på jobbet!

/Maria Christofi Johansson, Chef Kundservice

Hur är det då att jobba på Avanzas kundservice? Vi frågade en av våra medarbetare, Eric.

Eric Narfström
Eric på Kundservice

Att arbeta tillsammans med våra kunder är väldigt stimulerade, vi arbetar i ett högt tempo för att varje dag leverera kundservice i världsklass men framförallt skapar vi långsiktiga relationer. Som medarbetare på Kundservice är vi insatta i allt som händer på företaget för att kunna leverera bästa möjliga service till våra kunder, vi har en viktig uppgift!

Hur är det att prata med kunderna?

Häftigt, som att gå på fest! Du träffar trevliga människor, har intressanta diskussioner och hittar lösningar på gemensamma frågor eller funderingar. Vi är alla olika individer med olika behov och de ärenden vi hanterar speglar verkligen detta. Vi pratar högt och lågt med våra kunder och känner en stolthet för att äga vårt ärende från början till slut, dessutom med bravur. Vi vill leverera det där lilla extra i varje möte varje dag, det gör att vi har en fantastisk utmaning på vår arbetsplats.

Vad driver dig i ditt dagliga arbete?

Jag är stolt över mitt arbete och vi har roligt när vi jobbar. Vetskapen om att jag har möjlighet att påverka min arbetssituation men framförallt föra vidare våra kunders önskemål vidare i vår organisation är jättekul. Synpunkter och förslag ifrån våra kunder är något vi värderar högt och vi har våra kunder att tacka för väldigt mycket av det som gör oss bättre. Det här med att aldrig vara nöjd är något vi på Avanza tar fasta vid trots att vi har fantastiskt nöjda kunder. Om vi inte är helt nöjda kan vi inte förvänta oss att kunderna är det heller. Kundservice i världsklass bygger på att vi lyssnar på våra kunder och tar tillvara på feedback och ständigt förbättrar oss.

/Eric, Kundservicemedarbetare

Relaterade inlägg