Årets Livförsäkringsbolag och Marknadsföringsinsats på Insurance Awards 2016!

Vi är stolta över utmärkelserna i kategorierna Årets Livförsäkringsbolag och Årets Marknadsföringsinsats i Försäkringsbranschen på Insurance Awards 2016!

Stort tack för de fina utmärkelserna på försäkringsbranschens egen gala under gårdagen. Vi är självklart väldigt stolta över priserna och ser det som ett kvitto på att vår ambition att möjliggöra en bättre framtid för miljoner människor faktiskt uppskattas.

Årets livförsäkringsbolag 2016Avanza Pension hade ett rekordår 2015 och vi utnämndes till den snabbast växande aktören på svensk pensionsmarknad. Vi är även glada över att ha lyckats välkomna hela 3000 nya företag som lagt sina anställdas tjänstepensioner hos oss.

Det är självklart glädjande samtidigt som fler förhoppningsvis går en tryggare ekonomisk framtid till mötes. Vi har nämligen kastat alla onödiga kostnader i papperskorgen, något som kan generera uppemot en miljon kronor mer i pension när den dagen infinner sig och livet handlar om att uppfylla sina drömmar som pensionär.

För att underlätta för våra kunder att ta kloka investeringsbeslut så har vi lanserat en kostnadsfri portföljgenerator för att bygga en femstjärnig fondportfölj, något vi uppmärksammades för under galan.

Vi fick även pris för vår utbildningssatsning Avanza Akademin som hjälpt människor att komma igång och lära sig mer om sparande i bland annat aktier och fonder. På så sätt har många av våra kunder tagit ett första steg mot en tryggare ekonomisk framtid.

Återigen, stort tack för förtroendet! 

 

insurance
Juryns motivering till priserna
Nedan kan du läsa om juryns motivering till hur de bedömer vinnaren i respektive kategori.

Årets livförsäkringsbolag

”Priset går till ett i Sverige verksamt livförsäkringsbolag som under det senaste året har åstadkommit något som har utvecklat den svenska livförsäkringsmarknaden.
Vid bedömningen tas hänsyn till bolagets avkastning, ekonomi, produktutveckling, relation till kunder och agerande på marknaden.”

Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen

”Priset går till en framgångsrik och nyskapande marknadsföringskampanj som synts under det senaste året. Vid bedömningen tas hänsyn till hur nyskapande och framgångsrik marknadsföringsinsatsen har varit under året, sett till kundnytta, varumärkeskännedom och/eller ökad försäljning.”

 

Relaterade inlägg