Avanza Tech 2015 – Vi delar med oss av våra teknikhemligheter!

Vårt mål på Avanza är att verkligen göra skillnad för människors framtid genom att erbjuda de absolut bästa investeringstjänsterna och samtidigt ta så lite betalt det bara går. Genom att vara smartare och mer digitala än andra i finansbranschen kommer vi lyckas med det. Vi ser oss nämligen som ett teknikbolag snarare än en bank eftersom IT är grunden till allt vi gör.

För andra året i rad anordnade vi därför Avanza Tech. Ett event där vi bjöd in andra utvecklare för att dela med oss av hur vi tänker kring IT och produktutveckling samt berätta om vilka tekniker vi använder oss och samtidigt få input och inspiration från de som är på plats.

Ni får se allt ifrån hur vi jobbar med kundernas idéer och hur vi utvecklar våra mobilappar till vad som händer när en tekniker börjar dra ut sladdarna i en av våra serverhallar mitt under produktion.

Många utvecklare fanns på plats
Många utvecklare på plats för att titta och inspireras

Hela programmet

1. Inledning – Johanna Belfrage, Utvecklingschef
2. Varför vi arrangerar Avanza Tech – Martin Tivéus, VD
3. Teknikval – Roger Forsberg, CTO
4. Teknisk styrning i tjänstebaserade system – Elias Lindholm, Arkitekt
5. Utmaningar med CD i ett större system – Andreas Skoog, Utvecklare
6.Utveckling med användaren i fokus – Kim Lodfelt, Utvecklare
7. Personlig Utveckling & Avanzas Traineeprogram – Maximiliam Nahlén, Utvecklare & Ulrika Dahlin, Utvecklare
8. En bank – flera enheter – Kristoffer Nording, Utvecklare
9. Mobilutveckling – teknik och vägval – Mikael Tikas, Produktägare
10. Larm och lösningar – Per Hamrin, Operations & Kristoffer Erlandsson, Utvecklare
11. Failover – live demo i produktion – Peter Almqvist, Driftchef
12. Sammanfattning och avslutning – Peter Strömberg, CIO

Lediga tjänster

Är du en utvecklare som också brinner för att på riktigt göra en skillnad i människors framtid, håll då utkik efter de Lediga tjänster som vi efterlyser. Om du inte är det så tipsa gärna dina vänner och hjälp oss att hitta nästa IT-stjärna!

Relaterade inlägg

Kommentarer

3 svar till “Avanza Tech 2015 – Vi delar med oss av våra teknikhemligheter!”

  1. Jag tycker att för nya kunder ska få upp en popup-ruta så att man kan välja courtageklass. Som det är nu 99 kr är default och dit kan jag tänka mig komma inte så många så Avanza tjänar säkert på det. Det ska vara aktivt val inte någon default!

    • Hej!

      Som det är idag så får man ett meddelande då man blir kund och där står det vilken courtageklass som man har från början. Om man inte väljer något annat så blir man placerad i courtageklass Medium och där kostar det från 69 kr att handla på Stocholmsbörsen. Anledningen till varför vi placerar våra nya kunder i just den courtageklassen är för att vi ser att det är den courtageklassen som är lämpligast givet hur vi ser att våra nya kunder handlar. Vi har faktiskt även en informationsruta på sajten då man lägger sin första order, den finns precis ovanför orderrutan. Vi har för avsikt att göra den informationen tydligare än vad den är idag, så att det inte finns någon risk att våra kunder missar den.

      Eftersom du skriver att du fått betala 99kr i courtage så låter det som att du tidigare (kanske sedan flera år) har haft ett konto hos oss. Kanske har du glömt bort det kontot? För ett par år sedan så hade vi helt andra kundkategorier. Där kunde man välja att vara Bas-kund eller Premium-kund och om man var Premium-kund så innebar det, då vi gjorde om till nuvarande courtageklasser, att man fick ”Fast Pris” som courtageklass. Vill du ändra courtageklass idag så gör du det enklast under Mina sidor / Profil / Min profil / Courtageklass.

      Tack för att du hör av dig med dina synpunkter, tveka inte att återkomma om du har några fler funderingar!

      Dan, Avanza

    • 69 is standard. Not 99.
      I got burned by making that mistake when I first opened my account.
      I think the option should be blank and before placing first order customers should be lead to the page to choose a preferred courtage class.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.