Vad innebär det att vara Private Banking-kund?

Av Avanza

30 nov 18

Share

Jag får ibland frågan vad Private Banking innebär och vad man märker för skillnad om man är Private Banking-kund istället för en vanlig Avanzakund. Många tror att det bara handlar om billigare courtage, men det finns faktiskt många fler förmåner än så.

Som Private Banking-kund har du tillgång till ett direktnummer till våra kundansvariga. Hos dem får du hjälp med allt som rör ditt sparande, placeringar, pensioner, lån med mera – det vill säga allt som kan röra dina engagemang hos oss. De svarar i genomsnitt inom 60 sekunder, har tid att engagera sig i dina behov och är riktigt kunniga på det de gör. Ingen fråga är för stor eller för liten så tveka inte att slå dem en signal om du vill ha hjälp!

Dessutom har du:

  • tillgång till familjejuridisk rådgivning via Avtal24, som innebär att du kostnadsfritt kan skriva ett avtal online per år och i samband med det få 30 min konsultation med en jurist.
  • skatterådgivning via samarbetspartner – en kostnadsfri timme ingår varje år. Kontakta oss om du är i behov av tjänsten.
  • riktigt förmånliga räntor på värdepapperslån och även möjlighet till Superbolånet med en ränta på 0,79%.

Allt detta har du som Private Banking-kund möjlighet att utnyttja helt utan några fasta avgifter. Så passa på att ta del av dina förmåner!

Hör gärna av dig till mig vid frågor eller funderingar.

 

Dan Hägglund

Chef Kundansvariga Private Banking

Dan.Hagglund@avanza.se

Relaterade inlägg