Du har väl inte missat alla våra nya produkter och tjänster?

Av Avanza

28 maj 21

Share

Här kommer en uppdatering kring vad som är på gång från oss på Avanza gällande nya produkter, funktioner och tjänster.

Först vill vi välkomna det rekordhöga antalet nya kunder till Avanza-familjen som joinat oss under årets första månader. Så himla roligt! Vi har högt tryck just nu men gör allt vi kan för att välkomna alla nya och ta hand om alla andra kunder på bästa sätt.

Och en annan kul nyhet kopplat till att vi växer är att under årets första kvartal kom nästan VAR FJÄRDE KRONA som svenska folket sparade till oss på Avanza. Vi känner oss hedrade och känner att vi får bättre och bättre möjlighet att leva vår vision att skapa en bättre framtid för miljoner människor.

Trots det höga trycket så har vi också hunnit med fler nyheter till alla er kunder. Ni har säkert koll på det mesta, men är det något ni missat så kan ni kolla in listan nedan och gå in i apparna eller på webben och ta del av mer info om nyheterna.



Några av de senaste nyheterna

  • I början av året släppte vi ett nytt koncept: ”Din månad”. Tanken är att ge er en samlad bild över hur sparandet har gått den senaste månaden i kombination med lite omvärldsinfo och tips kring sparande.
  • Vi har också lanserat ett nytt samarbete med Landshypotek kring bolån och kunde i samband med det erbjuda er vår bästa ränta utan kapitalkrav, bredda vårt bolåneerbjudande till både 75% belåningsgrad, och möjligheten att kunna låna till fritidshus och nyköp.
  • En annan nyhet som verkligen fick många av er kunder att jubla var att vi nu äntligen fått in teknisk analys (TA) i apparna.
  • Vi har också utökat vårt utbud av börshandlade fonder med 132 st nya ETF:er.
  • En annan naggande god nyhet är att det nu går att ändra månadsspar i appen, och att vi samtidigt gjort det betydligt smidigare för kunder som vill schemalägga sina fondköp. Vi har också skapat en samlingsplats för våra egna fonder i både appar och på sajten som gör det enklare att hitta dom!
  • Vi har tagit fram ett bättre stöd för att förstå vår värdepapperskredit med hjälp av kreditmätaren.
  • Vi har gjort det lättare för er att läsa mer om avgifterna i en fond och valutaväxlingskostnaderna i orderläggningarna för både fonder och aktier.
  • Vi har gjort en ny Utforska-sida i apparna för att kunna ger er bättre inspiration och tips.
  • Vi har utökat vårt Starterbjudande genom att nu också ge tillbaka alla fondavgifter till kunder som ännu inte sparat ihop 50 000 kr. Ett bra och viktigt steg mot en bättre framtid för miljoner människor och att fortsätta sänka trösklarna för fler att komma igång med ett bra sparande.
  • En annan härlig nyhet som gladde många kunder är att vi nu förbättrat återbetalningen av utländsk källskatt på försäkringskonton. Vi kan nu ge tillbaka 100% av källskatten på kapitalförsäkringar för de flesta av länderna där vi erbjuder digital handel.
  • För förra veckan lanserade vi vårt nya koncept Milstolpar till alla kunder. Så här en vecka senare har 300 000 av er kunder varit inne på Milstolpar och 97% av de som tyckt till gillar tjänsten. Jättekul!
  • I senaste app-releasen lanserade vi också stora förbättringar av vår iPad-upplevelse vilket vi har vi fått en hel del glada tillrop för.
  • Förra veckan tog vi ytterligare ett steg mot bättre verktyg för att spara hållbart genom att lägga till Svanenmärkning på våra fondsidor!
  • För dom som tycker att storleken spelar roll släppte vi också möjlighet till stora grafer på de nya aktiesidorna.
  • Och så har vi också rullat ut en ny och ännu smidigare aktieorderläggning.
  • Nyligen släppte vi en uppdaterad utdelningsgraf i apparna så man kan hålla koll på både utbetalda och kommande utdelningar.
  • Sist men absolut inte minst så har vi också sett till att alla fonder nu ingår i vår värdepapperskredit för vår värdepapperskredit. Så från 20 till 1300 fonder på ett bräde.

Lite gott o blandat helt enkelt och vi hoppas att det finns något för alla smaker!

Vad händer framåt?

Ett prioriterat område för oss framåt är att förbättra upplevelsen i våra appar. Apparna växte om vår webbplats avanza.se i antal besök för flera år sen och nu har vi över 40 miljoner besök bara i apparna varje månad. Dessutom använder en stor del av våra kunder bara apparna vilket gör det ännu mer naturligt att fokusera på både upplevelsen och förbättra kvaliteten framåt.

Vårt fokus är att:

  • harmonisera upplevelsen i apparna och webben så att ni ska känna igen er oavsett vilken kanal ni väljer att använda Avanza i
  • göra appen mer personlig, levande och relevant utifrån just dig och ditt sparande
  • få in mer inspiration och tips så att ni kan ta bättre beslut för att nå ett bra långsiktigt sparande
  • få in viktig funktionalitet som ni saknar från webben

Vi har påbörjat resan ovan och ni kommer märka av fler förändringar och nyheter. Vi är medvetna om att en direkt reaktion på förändringar kan vara negativ först, för att vi stökar om i det som ni kunder är vana vid. Men det är också en stor del av Avanzas styrka och anledning till att vi har så nöjda kunder – att vi hela tiden vill förbättra våra produkter och tjänster och tänka nytt.

För att förändringsresan ska bli så bra som möjligt så testar vi därför alltid våra nyheter på ett mindre antal av er kunder som får vara med och ge feedback och tips på förbättringar innan vi lanserar till alla. Vi jobbar också ”agilt”, vilket innebär att vi oftast lanserar en mindre förändring, eller en första version av en ny tjänst, som vi sedan vidareutvecklar över tid utifrån er feedback och hur ni använder tjänsten. Vi vill ju hela tiden göra det bättre för er och vi älskar ert engagemang och alla idéer och tips ni bidrar med.

Det ni kommer se framåt i apparna är bland annat:

  • En helt ny tjänst som kommer redan i nästa vecka där ni kan sätta mål på ert sparande
  • En nygammal vy, ”Händelser”, som flyttar in i navigeringen och som kommer stötta er dagliga runda, ge er mer insikter och gör att ni bättre kan hålla koll på vad som är på gång. Vi kommer kalla den ”Just nu”.
  • Stop loss i apparna! Vi vet att många kunder väntar på det och hoppas kunna få till det precis efter sommaren

Vi kommer fortsätta att ständigt vidareutveckla vårt erbjudande, våra tjänster och vår upplevelse och vi hoppas ni kommer uppskatta det vi gör.

Ni är såklart alltid välkomna att höra av er med era tips och tankar till oss.

Vi hörs snart igen!

/Jenny Jürss, chef Kundresa, & Alexander Boman, Produktchef

På Twitter: @JurssJenny & @BomanAlexander

Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. En investering i värdepapper/fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet. Starterbjudande gäller för kunder med Courtageklass Start som inte kommit över 50 000 kr i samlat sparande hos oss. Fondavgifterna återbetalas under första kvartalet efterföljande år som fondandelarna ägts. Läs mer om vårt starterbjudande och se villkor på avanza.se/starterbjudande. Vi reserverar oss för eventuella fel i aktie- och fondinformationen som lämnas på denna sida. Åsikter och slutsatser som framkommer i bloggen är skribentens egna och skall inte ses som investeringsråd och/eller åsikter från Avanza.

Relaterade inlägg