Sveriges nöjdaste kunder – 11 år i rad!
Tack, tack, tack! Att vi för 11:e året i rad får Svenskt Kvalitetsindex (SKI) utmärkelse Sveriges nöjdaste kunder i kategorin sparande känns helt fantastiskt. Inte minst ett år som detta, då det känts extra viktigt att finnas där för dig som kund.
Jag kan inte låta bli att i min stolthet över detta ändå fundera på vad är det som gör att vi på Avanza år efter år fått den här utmärkelsen. För mig handlar mycket om hur Avanza startades, tanken var att bygga ett företag där man både ville jobba och själv också vara kund. Idag, drygt 20 år senare, är den tanken och idén fortfarande lika levande hos oss.
Varje dag hör jag medarbetare kommentera saker som till exempel ”det här kan vi göra bättre”, ”det här var bra förut men nu behöver det utvecklas” och ”vi kan lansera en fond som ger spararna mer”. Drivkraften att aldrig stanna upp och tycka att något är färdigt är en hörnpelare i vår kultur.
Vi jobbar varje dag med att förbättra, förenkla och ta fram bra stöd och verktyg. Tanken att hela tiden vara den plats där kunderna har bäst förutsättningar för att få ut det mesta av sin privatekonomi finns ständigt närvarande, och allt blir möjligt för att vi hela tiden också interagerar med våra kunder. Ni är så viktiga för vår utveckling att det känns som om vi utvecklar Avanza tillsammans med er.
Allt hänger också naturligtvis på att attrahera och hela tiden utveckla våra fantastiska medarbetare. För mig är deras engagemang en garanti för att vi ska kunna fortsätta utveckla Avanza över tid. Vi är bara i början av vår resa där vi långsiktigt jobbar med att vara den bästa partnern för sparande och investeringar.
Till dig som kund riktar jag ett stort och innerligt tack för det förtroende du ger oss varje dag, och för att du fortsätter sporra oss att bli bättre. Det, tillsammans med det faktum att jag får jobba med vad jag tycker är de bästa och mest engagerade människorna, är en verkligt magisk känsla!
// Rikard Josefson, VD Avanza