Vår nya iPhone-app är här!

Mitt innehav

Idag är dagen många av er väntat på! Vi har nu släppt en helt ny iPhone-app.

Hämta den i App Store.

Vi har länge varit medvetna om att vi haft en mobil upplevelse som varken levt upp till dina eller våra egna förväntningar. I höstas bestämde vi oss för att det var dags för en ändring på det! Vi har nu anställt utvecklare som är experter på att skapa iPhone och Android-appar så att vi löpande kan bygga nya funktioner och säkerställa att apparna fungerar bra. Efter ett halvår med fullt fokus så har vi nu släppt den första versionen av vår nya iPhone-app.

Appen är ombyggd från grunden med en helt ny plattform som ger oss en stabilare app, med helt andra möjligheter att fortsätta utveckla och lägga till fler funktioner. Det vi släpper i första steget, förutom det som den gamla appen innehöll, är de mest efterfrågade funktionerna. Inloggning med mobilt BankID, fondhandel, handel med utländska aktier och övriga instrument som går att handla via vår sajt. Vi har även ändrat om sättet vi hanterar bevakningslistor på, tidigare har du kunnat skapa listor som bara funnits tillgängliga i appen, vi har nu ordnat så att de är synkade med bevakningslistorna på vår sajt! Så du har samma bevakningslistor oavsett om du besöker oss via iPhone-appen eller vår sajt.

Koll på marknaden
Koll på marknaden
Dina värdepapper
Dina värdepapper
Aktieöversikten
Aktieöversikten
Orderläggning
Orderläggning

 

Vi är stolta över det första steget för vår nya mobila närvaro, men den absolut viktigaste nyheten är att den här releasen är den första i en helt ny satsning från Avanza där vi kommer att jobba aktivt med våra mobilappar och löpande förbättra vår mobila upplevelse. Det är en lång väg kvar att gå, men nu har vi tagit det första steget! Precis som med vår nya sajt kommer vi fylla på med många smarta funktioner framöver. Håll utkik!

Vad händer med Android då?

Uppdatering 2 juli: Nu är Android-appen uppdaterad med nya funktioner. Läs mer om det här!

Vi har beslutat att fokusera lika mycket på Android som på iPhone. Därför kan alla Android-användare förvänta sig att vi kommer med uppdateringar på samma sätt som vår iPhone-app. Hösten 2013 så släppte vi en, från grunden, helt ny Android-app som vi tycker fungerar helt ok. Det är nu dags att jobba vidare med innehållet i den, därför släppte vi under våren en uppdatering där vi lade till möjligheten att logga in med mobilt BankID. Just nu jobbar vi med att lägga till fondhandel och handel med utländska värdepapper och andra instrumenttyper som man kan handla via Avanza. Vi ser också till så att dina bevakningslistor synkas med vår sajt. Vårt mål är släppa en ny version i slutet av juni, så att du kan sköta dina affärer tryggt och enkelt från hängmattan i sommar!

Ladda ner vår nya iPhone-app här!

Ladda ner Android-appen här!

Nu när vi har vår nya mobilplattform på plats så vill vi gärna ha in era idéer på vad vi kan bygga härnäst. Så vad vill du se i våra appar framöver? Lämna din förslag här nedan.

Relaterade inlägg

Kommentarer

101 svar till “Vår nya iPhone-app är här!”

  1. Vad händer med Windows Phone, något nytt på gång där? Dagens WP-app funkar ok, men jag saknar just de funktioner ni nu introducerar för Iphone, dvs. inloggning med mobilt BankID, fondhandel, handel med utländska aktier.

    • Hej!

      Precis som Mikael Tikas nämner i klippet ovan så har vi ett för litet kundunderlag för att kunna motivera vidare utveckling av appen till Windows Phone. Vi är en kostnadsmedveten bank som ständigt måste prioritera de projekt som vi arbetar med och därför har vi tyvärr tvingats att välja bort utveckling WP-appen.

      /Dan, Avanza

      • Förstår att ni måste vara kostnadsmedvetna, men hur ser ert underlag ut utifall era kunder använder sig av en Windows Phone? Jag har aldrig blivit tillfrågad och undrar självklart hur ni kan döma bort en hel plattform.

        Tacksam för svar.

  2. Snyggt och tydligt interface. Verkar dock inte gå att komma tillbaka till andra konton när man väl gått in på sitt pensionskonto… 🙁

    • Hej!

      Tack! Du ska självklart kunna backa tillbaka till din kontovy (om du har fler konton). Det går att göra genom att svepa från vänster till höger på skärmen eller så kan du klicka på tillbaka-pilen längst upp till vänster i appen.

      Dan, Avanza

  3. Riktigt trist att höra att Windows Phone inte kommer att utvecklas, speciellt nu när Win10 & Win10 Mobile står för dörren..
    Besviken..

    • Riktigt trist att höra att Windows Phone inte kommer att utvecklas, speciellt nu när Win10 & Win10 Mobile står för dörren..
      Besviken..
      Jag håller med ovanstående. Hade tänkt att köpa Windows Phone/platta
      får nu tänka om. Bra att man får veta detta.

      • Hej!

        Jag förstår att ni är besvikna över att vi inte kommer att lansera en ny WP-app. Det enkla svaret på varför vi gör det är är helt enkelt att vi har ett väldigt litet antal inloggningar från de här enheterna, vilket inte gör det kostnadseffektivt att bygga och underhålla en app för plattformen. Vi har helt enkelt valt att rikta de här resurserna på andra utvecklingsprojekt, för att kunna maximera kundnyttan samtidigt som vi fortsätter att hålla låga priser.

        Ha en trevlig midsommar!

        /Kristoffer, Avanza

      • Windows Phone har en global marknadsandel på 2,7% och försäljningen har faktiskt till och med krympt det senaste året, så jag har inte svårt att förstå att att Avanza inte finner det kostnadseffektivt att satsa på denna plattform.

        • I och med lanseringen av Windows 10 kommer det att vara samma plattform för Windows Phone, plattor, datorer, Xbox. Med en användarskara på en bra bit över 1 miljard användare så är det inte längre en liten andel. Att ignorera denna plattform är att ta ett beslut som betyder att man kan förlora kunder till banker som prioriterar denna plattform. Att Avanza tidigare hade en Windows Phone App var en av flera anledningar till att jag hamnade här, men framtiden får utvisa vad som händer härnäst.

  4. Äntligen händer något med appen! Saknar dock en specifik iPad-variant. Med större skärm går det anpassa funktionerna och graferna för att få ännu bättre möjligheter att hantera sina depåer på språng

    • Hej!

      Jag förstår precis vad du menar! Det är självklart trevligt att kunna dra nytta av surfplattornas större skärmar. Att surfa via plattans webbläsare fungerar helt okej i de flesta surfplattor och vi kommer i dagsläget inte att utveckla en app endast för surfplattor. Vi tittar dock på olika sätt att göra delar av hemsidan bättre för mobila enheter.

      /Dan, Avanza

  5. Det ser riktigt bra ut! En liten önskan från min sida vore att ni lägger in lite TA-funktioner i appen också. Candlesticks vore guld, istället för den streckade grafen.

    • Hej!

      Tack för din input och kul att du gillar appen. Jag för självklart vidare dina önskemål!

      Dan, Avanza

    • Hej!

      Dessvärre kommer det inte att komma en Windows Phone-app, då vi helt enkelt har för få kunder som använder de här enheterna. Som prisledare måste vi ibland göra tuffa prioriteringar med våra resurser, för att kunna maximera kundnyttan samtidigt som vi håller marknadens lägsta priser. Jag hoppas att du kan ha förstående för det här, men tveka inte att höra av dig igen om du har några ytterligare frågor eller funderingar!

      /Kristoffer, Avanza

      • orsaken till att vi inte använder windows phone appen är att det går inte göra nåt med den så man måste ändå logga in på webbsidan. givetvis så får ni då inte några inloggningar via appen då den är helt oanvändbar i köp/sälj syfte.

        • Hej Björn!

          När vi analyserade hur våra kunder använder våra tjänster så tog vi inte bara hänsyn till hur många som använder apparna, utan även hur stor del av exempelvis hemsidebesöken som kommer från Windows Phone. De siffror vi fick fram visade dessvärre på att väldigt få av våra kunder använder Windows Phone, vilket motiverade ovanstående prioriteringar.

          Jag förstår att det känns tråkigt att inte ha en app till telefonen, men jag hoppas även att du förstår vårt resonemang. Vi försöker helt enkelt att skapa så mycket kundnytta vi kan samtidigt som vi håller priserna låga.

          /Kristoffer, Avanza

  6. Har nu snabbt testat den nya appen. Ser snyggt ut o verkar fungera.
    Har 3 grejor som stör mig!
    1. Går inte att sortera bevakningslistan (nu a-ö)
    2. Generellt används massor med skärmplats till att visa statisk information. Borde gå att halvera exempelvis höjden på varje post i bevaknings lista så att man ser mer utan att skrolla.
    3. Riktigt störigt att order djupet ligger så långt in. Alldeles för mycket klickande för att titta igenom det som man har på sin bevakning. Den gamla appens funktion var väldigt mycket överskådligare. Ville jag titta igenom dagens PM på mina bevakningar behövdes endast ett klick för att byta mellan de olika bevakningara.

    • Hej!

      Tack för din feedback!

      1, Jag ska föra vidare önskemålet om att kunna sortera bevakningslistan i den ordning som du själv vill.
      2, Det är alltid en avvägning kring hur mycket information som ska läggas in på varje sida utan att det blir svåröverskådligt eller rörigt.
      3, Vi har fått en del feedback kring att orderdjupet vill kunna nås på ett enklare sätt. Jag tar upp det med våra utvecklare!

      /Dan, Avanza

      • Jag har førsøkt och førsøkt men finner inte orderdjup med den nya appen… hur gør man?

        • Hej,

          För att komma till orderdjupet så måste du först vara inloggad i appen och sedan så går du till orderfönstret. Det vill säga, du klickar på köp eller sälj när du är inne på en aktie. Då finner du orderboken precis under raden med ”utv. idag” och ”senast betalt”.

          /Dan, Avanza

  7. Ser fin ut, har dock samma bekymmer som tidigare kommentator, jag kommer inte tillbaka till översikten efter att ha gått in på pensionskontot.

    • Hej!

      Det låter som att du har två konton som inte är kopplade till varandra. Har du exempelvis ett pensionskonto som du har öppnat vid en annan tidpunkt så kan du behöva koppla ihop dina konton för att få det att synas. Slå en signal in till oss så kan vi se till så att ditt konto blir kopplat så att du alltid ser det under din huvudinloggning! Tel. 08-562 250 00.

      /Dan, Avanza

  8. Riktigt trevlig uppdatering!

    En feature request för framtiden: Sätta kurslarm och få push-notifikationer istället för e-post eller SMS som tidigare.

    • Hej!

      Vad roligt att du gillar appen! Vi tittar redan nu på vilka funktioner som ska bakas in till nästa release. Målet är att appen ska bli ännu vassare med både push-kurser och notiser. Fortsätt gärna komma med feedback kring vad du vill se för funktioner i appen framöver 🙂

      /Dan, Avanza

  9. Suverän uppdatering av appen! Jag har väntat länge på en uppdatering av Avanza-appen, och nu har den gått från usel till fantastisk.
    Bra jobbat, och stort tack för att ni gör en bra tjänst ännu bättre och ännu mer tillgänglig.

    • Hej!

      Tyvärr så kommer vi inte att utveckla en app till Windows Phone och det beror till stor del på att vi har ett för litet kundunderlag för att kunna motivera kostnaden för oss att utveckla och underhålla en till plattform. Se gärna även det tidigare svaret i kommentarsfältet.

      /Dan, Avanza

  10. Appen är säkert jättebra, men varför gör ni inte en ny android-app från grunden också? Den nuvarande appen har jättestora problem med navigering för mig (Nexus 5), när man t.ex. vill backa så hamnar man alltid någonstans man inte förväntat sig. Navigeringen mellan ”flikarna” till vänster (”Favoriter, Nyheter, Innehav” etc) är också väldigt buggiga. Och det är i princip omöjligt att handla då värdepappers-sidorna inte uppdateras automatiskt.
    Jag ser fram emot uppdateringar som låter oss Android-användare se utländska värdepapper och fondkurser etc, men det känns som att appen i grunden har stora problem 🙁 hoppas ni är medvetna om detta!

    • Håller faktiskt med Emil, känns som att det kommer att löna sig i längden att göra om appen från grunden istället för att uppdatera nuvarande och om ett år börja med en ny app.

  11. Testade göra 2 köp i appen/ men hade ej täckning?. Gick hur bra som helst i när jag gjorde samma affär i dator/pc.

    • Hej!

      Det beror med största sannolikhet på att du råkat välja fel konto då du la order alternativt att du redan hade en order på marknaden. Kontrollera gärna vilket konto som du valt och skulle det inte fungera så slå gärna en signal in till oss direkt så att vi kan se om något blivit fel. Du når oss på tel. 08-562 250 00.

      /Dan, Avanza

  12. Inget för Windows phone? Win 10 är ju runt hörnet…. Hur ser det ut på den fronten?

  13. Håller med om att ni borde göra om Android också från grunden. Det är för mycket fokus (överlag i samhället) på iPhone. Det blir kanske så om man jobbar i Stockholms innerstad. Där kanske iPhone domninerar, men kollar man på hela riket så är Android så pass vanlig att ni borde ge oss Androidanvändare samma fokus. För den gamla appen är inte särskilt bra, tyvärr!

    • Hej!

      Tack för din input! Vi kommer inte att göra om Android från grunden, men vi kommer att lägga till en hel del funktionalitet. Anledningen till varför att appen för iPhone gjordes om så grundligt var för att den inte fått en uppdatering eller ens facelift (som Android-appen fått) sedan ett bra tag tillbaka. Det var helt enkelt inte lätt att arbeta vidare med appen utan att egentligen göra om det från grunden.

      Jag vill poängtera att vi har valt att ge båda plattformarna samma fokus och de kommer framöver att utvecklas parallellt och vi kommer att uppdatera dem med flera nya funktioner.

      /Dan, Avanza

  14. Det är litet 2008-känsla över att prioritera IOS över Android, måste jag säga. Android har sedan många år c:a 80% marknadsandel bland ”smartphones”, IOS brukar ligga strax under 20% och övriga (Windows, Blackberry etc) delar på några få procent.

    • Hej!

      Vi vill inte prioritera iOS över Android, det har vi aldrig sagt. Vi kommer att utveckla båda apparna parallellt, vi kommer att lyssna på våra kunder och fortsätta utveckla funktioner som är efterfrågade. Eftersom det är två olika plattformar så kommer det dock inte att vara möjligt att genomföra release av nytt innehåll exakt samtidigt till båda, men målet är självklart att apparna ska motsvara varandra när det kommer till funktionalitet. Tveka inte att höra av er med önskemål om vad som ska prioriteras i appen framöver!

      /Dan, Avanza

  15. Oerhört tråkigt att ni prioriterar bort WP-appen. Speciellt som det känns som att Windows försöker komma tillbaka på banan med Win 10 och Win 10 Mobile ,så fel läge att prioritera bort detta.
    Men ni kanske tycker att vi med WP även skall välja bort Avanza som bank?

    • Hej!

      Självklart är fondhandel med i appen. Det går även att handla alla andra värdepapper som vi har på vår hemsida, ex. amerikanska aktier och ETFer.

      /Dan, Avanza

  16. Hur ser planerna ut för att göra en mobilvänlig websida som man kan använda från de enheter som inte är iphone eller android? På så sätt stödjer ni Windows phone (+ många fler) genom att bara ändra frontend på er befintliga sida.

    • Hej!

      Vi tittar på möjligheten att göra delar av våra sajt responsiv så att det går att navigera enklare oavsett skärmstorlek. Vi får helt enkelt utvärdera och se hur mobilanvändandet ser ut framöver. Tack för din input!

      /Dan, Avanza

  17. Push notiser saknas för bevakningar bla och mycket annat man kan ha det till! Annars en toppen app!

  18. Tycker att det blev en klar försämring. Jag vill inte behöva vara inloggad hela tiden för att hålla koll på mina aktier. Det funkade utmärkt innan. Nu är alla bevakningar borta och jag vill inte behöva synka med mitt konto där jag för övrigt inte har några bevakningar.
    Tyvärr så är det bara för mig att radera appen då den inte fyller någon som helst funktion för mig längre.
    Det hade varit önskvärt om ni hade skapat en helt ny app istället för att göra en uppdatering på den gamla, då hade man kunnat välja själv.

    • Hej!

      Tråkigt att du upplever det så. Vår målsättning är att det nu ska vara enklare att båda handla och ha bevakning på sina innehav. Jag rekommenderar dig att skapa en bevakningslista på sajten där du lägger till de bolag som du vill följa. Denna synkar sedan med appen så att du får samma lista där. Du behöver inte vara inloggad i appen om du inte vill, men du behöver logga in en gång för att få bevakningslistan att ligga kvar under fliken ”bevakningar”.

      /Dan, Avanza

  19. Hej,

    Jag skulle gärna se att ni la till en möjlighet att ta del av företagsforumen i appen då det i många lägen kan vara angelägen information vid ett köp/sälj.

    Tack,
    Karl-Magnus

    • Hej!

      Tack för att du delar med dig av dina önskemål, jag ska föra dem vidare till de som utvecklar appen!

      /Dan, Avanza

  20. Ser ju bra bra ut, grattis ’gubbar’ och ’barn’ som har iPhone 😉 Gör dock inte misstaget att fokusera ensidigt på iPhone, då de aktuell statistik pekar på att Android både är störst och växer enormt mycket mer än iPhone. Förväntar mig att ni bygger en helt ny Android-app på en modern plattform. Att uttrycka att man satsar lika mycket på Android i samma stycke som att det finns en App från 2013 som ’fungerar’ är inte riktigt seriöst. Det är 2015 Q2 nu, och Android har länge gett enorma möjligheter för utvecklare. Föredrar idag att logga in på webbsidan med min telefon, vilket inte är ett bra betyg. Gör sen inte misstaget att skapa en klon från iPhone-appen genom att ’porta’ den till Android, eftersom ni då missar massor av tekniska möjligheter. Ta hjälp från proffs och bygg appen från grunden, det är viktigt.

    • Håller fullständigt med: iPhone mer en leksak för ungarna. Själv har jag vädjat om en app för OS 10 Blackberry. Arbetsredskap liksom androiderna. Skulle aldrig förnedra mig till att använda iPhone.

  21. Saknar namnen på mina olika konton i Android-appen, vilket ser ut att finnas i iPhone-appen.

    Hoppas ni kan fixa en app till Android också, som har funktionerna och utseendet från iPhone-appen.

    • Hej!

      Du kommer att se namnet på dina konton i orderläggningen i och med kommande uppdatering. Kontonamnen kommer dock inte att finnas med i översikten och det beror på att vi ändrat lite i vilka system som appen hämtar data från. Vi har målsättningen att ordna så att även kontoöversikten kommer att visa kontonamnen efter sommaren. Vi har dock målsättningen att kunna uppdatera appen med väldigt mycket annan bra funktionalitet inom kort, så håll utkik!

      /Dan, Avanza

  22. Möjligen har appen funktioner som jag ännu inte lärt mig uppskatta men varför i all världen har ni tagit bort portföljutveckling under dagen och nyheter under ”Mer”?

    Mvh. Johnny Johansson

    • Hej Johnny!

      Det stämmer att vi inte har med dagens portföljutveckling i vår första release. Vi har fått in en hel del synpunkter på det här som vi givetvis har tagit vidare till mobilteamet, så jag har goda förhoppningar om att det här kommer med i framtiden.

      Vad gäller nyheter så hittar du dessa under menyn ”Marknaden” längst ned på skärmen. Det finns även nyheter för varje bolag om du går in på bolagets översiktsbild och scrollar ned. Tveka inte att hör av dig om du har problem att hitta dessa!

      /Kristoffer, Avanza

  23. Appen funkar bra, men är otroligt besviken på att ni tog bort den procentuella dagsutvecklingen av portföljen.

    Nu när den inte finns så har jag varit tvungen att ge upp iphoneappen och återgå till att surfa in på hemsidan via safari istället.

    • Hej Thomas!

      Tack för feedbacken, vi tar självklart åt oss av den. Jag har tagit din synpunkt vidare till vårt mobilteam, så ska vi se vad dem kan åstadkomma.

      Ha en härlig sommar!

      /Kristoffer, Avanza

  24. Nya appen är jättesnygg och bra med många nya funktioner. Jag saknar dock att kunna skapa bevakningslistor utan att logga in (vilket man kunde i gamla appen). Men jag gissar att ni fokuserar på att göra det så bra som möjligt för era kunder med log-in. Med all rätt!

    • Hej!

      I dagsläget kan man inte byta jämförelseindex, men det är givetvis något vi kommer att ordna till i kommande uppdateringar. Håll utkik i Appstore!

      /Kristoffer, Avanza

  25. Efter att ha läst de flesta kommentarer här så tycker jag att de är ganska många förfrågningar efter en Windows Phone applikation gentemot hur många som kommenterar om själva appen i sig. Om det inte visar något underlag så undrar man.

  26. Hej, detta är verkligen ett steg i rött riktning. Jag tänkte att jag också kan bidra med input för att göra den bättre. Förutom ni borde se till så det går att för över pengar via appen till sin andra bank (ex Swedbank), så vore det smidigt ifall man kunde se mer information för en fond på samma sätt som man kan göra via er hemsida. Ex hur den är fördelad: de största innehaven i fonden, vilka branscher och länder den investerat i etc.

    Hoppas detta kan bidra till att appen blir bättre och bättre.

  27. Hej, personligen tycker jag att ni borde bygga om Android appen från grunden den med då jag upplever den som undermålig..

    • Hej Christian,

      Precis som du säger så har vi inte interna överföringar med i vår första release, utan det får man göra på hemsidan. Jag tar din feedback vidare i huset så ska vi se vad vi kan göra!

      /Kristoffer

      • Hej.

        Det är snygg grafik i appen men måste bara kommentera än stor nackdel jämfört med den förra versionen. Just orderdjupet som jag ser att nån redan kommenterat. Det räckte med att klicka på en aktie/ticker så kom man i princip direkt till orderdjupet och avsluten såg men i realtid det blinkade till i orderdjupet varje gång ett avslut gjordes och det kändes som att man kunde följa handeln i aktierna i realtid. Nu får man hoppa fram och tillbaka mellan vyerna samt uppdatera manuellt för att vara säker på att den kurs som står faktiskt står är den senaste. Så realtid avslut samt orderdjup som det var innan. Det var nästan den största fördelen med den förra appen vilket gjorde att den nästan var smidigare än datorn att använda.

  28. Tack för den! Den nya verkar helt klart visa potential.

    En sak jag dock hade hoppats på och som lyser med sin frånvaro – men som skulle göra den fullständigt oslagbar: Touch ID!
    Flera andra tredjepartsappar med höga säkerhetsambitioner använder sig av touch ID som alternativ inloggningsmetod och/eller two factor tillägg.
    Hade varit väldigt trevligt om ni kunde införa det stödet också.
    Tänk att kunna logga in i sin portfölj med bara tummen!

  29. Hej!

    Har testat appen ett tag nu och är nöjd med det mesta av förändringarna, har dock två synpunkter:

    – Som en annan person kommenterade har ni tagit bort den totala dagliga procentuella utveckligen av portföljen. Nu ser man endast utveckligen på varje aktie man äger men dessa bör summeras så att man kan få den totala procentuella förändringen, som i den gamla appen.

    – I den gamla appen kunde man se minst 10 olika index, bl.a. Japan och Indien, under motsvarande ”Marknaden” -> ”Världsindex”. Nu finns där bara USA, Hang Seng och DAX. Kan man få lägga till fler eller redigera listan själv?

  30. Hej.
    Använder Blackberrey med operativsystem OS 10. Marknadens absolut säkraste med egna servrar. Användes av världens ledande säkerhetsföretag och myndigheter.
    Saknar en app för OS 10 Blackberry, relaterad till Avanzas aktiehandelssite.

  31. Varför satsar ni inte på att göra en responsiv webbplats i stället? Som funkar på alla enheter och skärmstorlekar, oavsett plattform.

    /WIndows Phone-användare

    • Hej!

      Det finns flera anledningar, men det ena behöver inte heller utesluta det andra. Vi utvecklar iPhone/Android-apparna för att det genom dem finns möjlighet att på ett smart sätt använda många av operativsystemens inbyggda funktioner, exempelvis notiser för att öka användarvänligheten samt funktionaliteten.

      Med det sagt så har vi inte på något sätt övergett tanken på att göra delar av vår hemsida responsiv. Det är något som vi ser över möjligheten för och kommer att kika på framöver.

      Dan, Avanza

  32. Hoppas ni kan överväga att släppa någon form av lösning till alla oss som använder windows phone. Speciellt nu när windows 10 står för dörren.

    Nordnet har en jättebra app till alla 3 plattormar, så det är kanske dit ni har förlorat alla windows phone-användare.

  33. Hej Avanza,
    Tack för en ny app som är suverän att jobba med!
    Jag har upplevt att staplarna i orderdjupets graf ej stämmer överens med tabellen med siffror ibland. Dvs, den största posten bland siffrorna korrelerar ej med stapeln bredvid. Jag kan såklart ha helt fel här men ändå värt att nämnas.

    Ps. kritiken om windows appen är inget att bry sig om 😉

    • Hej David!

      Det låter på rak arm som ett väldigt konstigt problem. Vi har inte fått några liknande rapporter tidigare, men jag ber IT att titta på det.

      Tack för att du tog dig tid!

      /Kristoffer, Avanza

  34. Tack för en mycket nyttig app!
    Jag vore dock tacksam för om det vore möjligt att byta jämförelseindex i den grafiska kurvan på kontots utveckling. Hur jag än trycker och drar så ser jag bara DJX-W1DOX och jag är mer intresserad av OMXS30 och OMXSPI.

    Jag har även sett problemet med de liggande staplarna som inte motsvarar det numerska orderdjupet vid aktieaffärer. Om jag ser det igen ska jag ta en skärmdump och skicka till er.

    En annan nyttig funktion som jag skulle uppskatta är möjligheten för överföringar mellan avanzakonton samt till egna förregistrerade konton i andra banker (som på avanza.se)

    Sammantaget stort tack för en fin app.

  35. Jag använde androidappen häromdagen och lyckades sälja en aktie när jag egentligen ville köpa.
    Ingen större skada skedd av ren tur då jag kunde köpa mig tillbaka in, men i fortsättningen vore det väldigt bra om ni kunde färgkoda Köp & Sälj i blått/rött och inte bägge i grönt så att även den morgontrötte kan använda appen.

    Hade också varit trevligt om det gick att överföra kapital mellan de egna kontona från mobilappen.

    I övrigt bra app.

    • Hej Alex!

      Tråkigt med felklicket. Jag tar din feedback vidare till IT, så ska vi se vad vi kan göra. Stort tack för feedbacken och ha en fortsatt trevlig dag!

      /Kristoffer, Avanza

  36. Hej,

    Hur går det egentligen med candlestick grafer?
    Såg önskemål för det redan i juli, möjligheten finns ju så att säga så arbetet med att lägga in det borde vara av mindre betydelse?

    Annars supernöjd med appen (som dessutom inte längre loggar ut så fort man går ur appen

    Tacksam för svar
    Robert

    • Hej!

      Vad kul att du gillar appen 🙂

      Candlestick borde absolut gå att få in men är ingenting som ligger i pipen just nu, jag för självklart vidare det som ett önskemål till utvecklarna. Vi får in många förslag och försöker att prioritera de funktionerna med mest kundnytta och sådant som är brådskande för funktionaliteten.

      Återkom gärna om du har några frågor!

      /Arvid, Avanza

  37. iPhone-app
    Hej Avanza Tech!
    Har Ni provat att köra i en iphone 4?
    Otroligt långsam och trög, hänger sig ofta, omstart behövs.
    Jag ser fram emot något som fungerar bättre.

  38. Riktigt tråkigt att ni har valt att avbryta utvecklingen av windows phone appen. Det var en av de anledningar till att jag valde Avanza till att börja med. Dock har appen lämnat mycket övrigt att önska gällande funktionalitet så jag har inte använt den speciellt mycket.

    Kan ni inte uppdatera den befintliga appen så att man kan få drill-down-funktionalitet när man trycker på en fond eller en aktie i sin portfölj så man kan se statistik för dessa. Idag är det bara en knapp med en animation men inget händer. Ni behöver inte skriva om den från grunden om ni inte önskar, men en ny fond/aktievisningsvy som borde funnits från början tycker jag allt ni kan kosta på er. Det borde gå att höra med Microsoft om de kan hjälpa till på något sätt, om ni inte har intresse av Windows Phone/Windows 10 så har de säkerligen ett intresse av att så många appar som möjligt finns på deras plattform.

    /Henrik – besviken windows phone-användare

    • Hej Henrik,

      Det är tråkigt att höra att du är besviken på våra tjänster som Windows phone användare, jag hoppas jag kan klargöra bakgrunden till att vi idag inte har en app för windows 10. 2012 lanserades en app för Windows phone som kompletterade utbudet vi hade för Android och iOS. Den appen låg live i 2 år och när vi efter den tiden gjorde en utvärdering för att bestämma vad vi skulle prioritera i vår utveckling visade det sig att vi hade ca 120 000 kunder som använde iOS, 50 000 st i Android men bara 6000 kunder som använde Windows versionen. Till saken hör att aktiviteten hos de 6000 kunderna var väldigt låg också och vi fattade då beslutet att inte vidareutveckla en app för Windows 10 när vi gjorde om vår Android och iOS app.

      Det är alltså ett rent affärsmässigt beslut där vi måste väga kundnyttan en sådan app har mot kostnaden att utveckla den. Du har helt rätt att utvecklingen går mot mer aktivitet i mobiler och tablets och för att möta de trenderna jobbar vi just nu med att göra vissa sidor av sajten responsiv för att göra användarupplevelsen bättre på sådan devices. Vi utesluter såklart inte heller att vi i framtiden kommer med en app till WIndows 10, men först måste vi då se en kundefterfrågan som motiverar den utvecklingen.

      Hoppas vårt resonemang är lite tydligare nu och tveka inte att återkomma om du har några fler frågor!

      Vänligen
      Arvid

      • Jag kan förstå att ni väljer att inte vidareutveckla appen, då det är relativt få aktiva kunder. Men behöver ni stoppa ny nerladdningen för det? Jag accepterar kända brister. Överväger starkt att byta bank som är öppnare för mer plattformar.

  39. Kan ni inte göra en kundundersökning för att ta reda på hur många som önskar en wp10 app. Jag saknar det nu när jag köpte en lumia 950.

  40. Saknar WP app! Har ni några planer på en universell W10 app som går att använda på både dator, platta och mobil?

    mvh

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.