April April2

Årets aprilskämt blev en fullträff, vi trodde aldrig att vi skulle lyckas lura så många. En och annan person satte nog nästan kaffet i halsen när de såg annonsen i Dagens Industri på morgonkvisten och återkopplingen lät sig inte väntas på. Extra roligt att många av våra kunder försökte luras tillbaka och tipsa om nya uppslag. Nu ska det inte skojas mer och istället vill vi påminna om att vårt kundlöfte är att du ska få ut mer pengar till dig själv än hos någon annan bank, det tänker vi inte ändra på!

 

Årets aprilskämt

1 aprilVi kommer snart att nå den magiska gränsen, 500.000 kunder, bara i Sverige. Vi är förstås överlyckliga över att så många uppskattar det vi gör men känner oss också lite vilsna i vår nya roll. Det är ju onekligen en stor kostym att fylla när lilla Avanza nu gått och blivit ”Storbank”.

Och det känns verkligen här på kontoret. Allt fler bär plötsligt slips och knytblus på jobbet en vanlig onsdag, trots att ingen fyller år. Golf- och jaktintresset är på rekordnivå och att ”flyga business” har blivit vardag. Strategidiskussionerna handlar nu mer om att bygga imperium och starta många nya lokala kontor (eller profitcenters som vi börjat kalla dom) och titlarna på våra nya elfenbensvita visitkort har plötsligt börjat bli allt längre.

Det är verkligen en omställning att bli en Storbank och våra overheadkostnader skenar vilket gör att vi måste ta ut lite mer marknadsmässiga priser framledes tex; Aktiehandel från 1 kr* justerar vi till aktiehandel från 100 kr* och vi tänkte börja hävda att Avanza Zero är aktivt förvaltad och ta ut en avgift på runt 2%.

Alla dessa nytänkande förslag lanserades av vår nya Intäktsdirektör, Head of income, eller HIM som vi säger, under parollen ”Stor, stark & lönsam” som får ersätta tidigare ”Billigare, bättre och enklare”

Våra årliga besparingar på 1 miljard för våra kunder slutar vi med då det tydligen inte behövs när man är en ”Storbank”.

Bli en lönsam kund du också på vår worldwidewebbsida:
avanza.se/storbank

* Mottagandet av kommersiella budskap skall alltid läsas med hänsyn tagen till dagens datum.

Ladda ner vår annons i Dagens Industri.