Avanza är det mest rekommenderade svenska varumärket enligt ”Brand Advocacy Rankings 2016”.

Av Avanza

15 dec 16

Share

Avanza är det mest rekommenderade svenska varumärket i marknadsundersökningsföretaget YouGovs senaste mätning av ”Brand Advocacy Rankings 2016”. Det finska bolaget Nokian Tyres kom etta medan vi landade på tredje plats bland internationella varumärken och på första plats bland svenska. Vi vill verkligen passa på att rikta ett stort tack till alla våra kunder, eller ambassadörer som vill kallar dem.

yougov-brand-advocacy-rankings-2016

De starkaste varumärkena bland svenska konsumenter verkar vara nära förknippade med bilar och biltillbehör. Nokian, Michelin, Continental och Goodyear är alla tillverkare av bildäck medan Volvo, Toyota och BMW tillverkar fordon.

Våra ambassadörer är vår viktigaste tillgång

Vi startade Avanza med en enkel idé: vi ville bygga ett företag vi själva ville vara kunder i. Därför ser vi till att ta så lite betalt som bara möjligt av våra kunder, och samtidigt erbjuda billigare, bättre och enklare produkter än någon annan.

Vi vill revolutionera bankbranschen och vår vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor, det utgör vårt existensberättigande och är anledningen till varför vi går upp ur sängen på morgonen.

Kanske är det just därför vi vann SKI för sjunde året i rad i kategorin ”Sveriges nöjdaste sparkunder” och det som gör att 7 av 10 kunder kommer in på rekommendation.

Vår plan ligger fast och vi kommer fortsätta arbeta för att just du ska få ett bättre sparande och ge dig förutsättningarna för att uppnå just dina drömmar.

Återigen, stort tack! / Vi på Avanza

 

 

Relaterade inlägg