Avanza är det mest rekommenderade svenska varumärket enligt ”Brand Advocacy Rankings 2016”.

Avanza är det mest rekommenderade svenska varumärket i marknadsundersökningsföretaget YouGovs senaste mätning av ”Brand Advocacy Rankings 2016”. Det finska bolaget Nokian Tyres kom etta medan vi landade på tredje plats bland internationella varumärken och på första plats bland svenska. Vi vill verkligen passa på att rikta ett stort tack till alla våra kunder, eller ambassadörer som vill kallar dem.

yougov-brand-advocacy-rankings-2016

De starkaste varumärkena bland svenska konsumenter verkar vara nära förknippade med bilar och biltillbehör. Nokian, Michelin, Continental och Goodyear är alla tillverkare av bildäck medan Volvo, Toyota och BMW tillverkar fordon.

Våra ambassadörer är vår viktigaste tillgång

Vi startade Avanza med en enkel idé: vi ville bygga ett företag vi själva ville vara kunder i. Därför ser vi till att ta så lite betalt som bara möjligt av våra kunder, och samtidigt erbjuda billigare, bättre och enklare produkter än någon annan.

Vi vill revolutionera bankbranschen och vår vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor, det utgör vårt existensberättigande och är anledningen till varför vi går upp ur sängen på morgonen.

Kanske är det just därför vi vann SKI för sjunde året i rad i kategorin ”Sveriges nöjdaste sparkunder” och det som gör att 7 av 10 kunder kommer in på rekommendation.

Vår plan ligger fast och vi kommer fortsätta arbeta för att just du ska få ett bättre sparande och ge dig förutsättningarna för att uppnå just dina drömmar.

Återigen, stort tack! / Vi på Avanza

 

 

Relaterade inlägg

Kommentarer

3 svar till “Avanza är det mest rekommenderade svenska varumärket enligt ”Brand Advocacy Rankings 2016”.”

  1. Er tjänst är i grunden verkligen bra, men två saker tycker kan ni förbättra:
    1. Kundtjänsten kan försöka hjälpa en, inte bara komma med svar (som vanligtvis inte är så hjälpsamma)
    2. En ökad möjlighet att fylla i och signera dokument digitalt. Det är alldeles för mycket pappersblanketter så fort man vill ha en ny tjänst eller liknande.

    • När det gäller alternativ 2 håller jag med. Annars är jag faktiskt extremt nöjd med Avanza.

      Får rikta ett tack till flickvännen som fick mig att kolla upp Avanza. (Jag var tidigare kund hos Nordnet).

  2. Fantastiskt resultat. Som återspeglar hur nöjd just exakt jag är som enskild kund på Avanza.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.